Untuk pertanyaan mengenai HARGA, sila SMS/WHATSAP atau PM saya
myshapeworkdiet@gmail.com / 019-3810811



Saturday, 20 November 2010

Coretan Aku Mengenai Herbalife

salam semua.

hari ni saya nak membincangkan tentang penggunaan Herbalife walaupun setelah mendapat berat badan yang ideal.

ok..ramai gak tanya..kalau berhenti makan nanti badan naik tak?? takut berat jadi macam berat yo-yo. kejap naik kejap turun. sebenarnya tuan/puan, adik2, kakak2,abang2...insyaAllah...selepas anda mengamalkan produk shapework dan mendapat berat badan ideal...berat anda tidak akan naik semula...kecuali kalau anda makan tak ingat dunia. kalau macam tu, anda masuk slimworld pun tak berbaloi jugak. oleh yang demikian, harap tuan/puan faham bahawa program shapework sebenarnya membentuk habit pemakanan tuan/puan dan mengajar tuan/puan tentang pelan pemakanan yang baik dan bagus mengikut peringkat metabolisme tuan/puan.

Kenapa saya masih menggunakan program shapework walaupun berat badan saya dah ideal???
sebab saya rasa selesa dengan shake herbalife. Mudah disediakan dan menjimatkan duit. selain dapat mengawal corak pemakanan saya daripada mengambil makanan yang berkalori tinggi sewaktu bersarapan. Setelah 7 bulan menyertai program ini, saya telah terdidik dengan pelan pemakanan yang rendah kalori dan berkhasiat. contohnya, selama 7 bulan ini, baru 3 kali saya menjamah nasi lemak, 2 kali merasa keenakkan roti canai, dan tidak pernah sekalipun saya memakan burger mcD. Rutin makanan saya adalah nasi sesenduk bersama ulam-ulaman dan ikan goreng. saya telah banyak meninggalkan makanan yang menyumbang kalori yang tinggi. ..... dan saya tidak pernah menyesal.

Bagaimana kita hendak mendapatkan makanan yang rendah kalorinya setiap hari dipejabat?? susah kan tuan/puan!! kebanyakkan menu bersarapan yang disediakan di kafe pejabat kita terdiri daripada yang berkalori tinggi. antaranya mee goreng, bihun goreng, nasi lemak, roti canai dan banyak lagi. langkah terbaik bagi saya adalah menikmati secawan shake herbalife yang ringkas dan enak. hanya memerlukan masa 5 minit penyediaan. dan boleh di minum sewaktu menyiapkan tugasan pejabat.

Pelaburan hari ini adalah untuk persedian hari tua kita. mudah-mudahan pelan pemakanan kita hari ini akan membekalkan kesihatan yang baik untuk kita di hari tua. Tidaklah membazir RM350++ yang kita keluarkan sekarang jika dibandingkan dengan duit yang kita gunakan untuk makan seharian kita. contohnya, jika sehari kita membelanjakan RM10 untuk makan (mungkin lebih lagi bagi yang suka makan di luar). Jika dicongak sebulan kita telah menggunakan RM300 untuk makanan. sama jugak kan??? bezanya khasiat dan kelebihan yang kita perolehi daripada dua perkara yang berbeza di atas.

fikir-fikirkan dan renung-renungkan..






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...